Nowości
Wizyt:
Dzisiaj: 24
Wszystkich: 21517

Zakręt

Infrastruktura » Zakręt

  • niebezpieczny zakret-kolejny wypadek
    niebezpieczny zakret-kolejny wypadek

O niebezpiecznych zakrętach.

Pierwsze nieporozumienie to znakowanie znakiem ostrzegawczym "niebezpieczny zakręt" wszystkich zakrętów:

- tych bezpiecznych (przechyłka dopasowana do promienia łuku, dopasowana do prędkości nominalnej danej drogi, odpowiednie poszerzenia, twarde ratunkowe pobocza, brak zagrożeń (drzewa,rowy,betonowe mostki...) w polu wpadania w poślizg i wypadania z zakrętu.

- tych prawdziwie niebezpiecznych - przechyłka niedopasowana do promienia i nominalnej prędkości danej drogi, brak poszerzenia jezdni, brak twardych poboczy, śmiertelne zagrożenia w polu wypadania z zakrętu;

- tych śmiertelnie niebezpiecznych - tam już były wypadki śmiertelne.

Aktualna "moda" to projektowanie i wykonawstwo zakrętów bez niezbędnych poszerzeń umożliwiających normalny ruch pojazdów o większych gabarytach. Wtedy te, dopuszczone przecież do ruchu pojazdy, poruszają się albo poboczem albo z przekraczaniem linii podwójnej ciągłej. Czyli brak podstawowej wiedzy z teorii ruchu samochodu, teorii projektowania i wykonywania przechyłek, krzywych przejściowych bezpiecznego zakrętu, klotoidy dającej właściwą siłę odśrodkową.

Drugie nieporozumienie to brak znakowania niebezpiecznych zakrętów w miastach (zgodnie z ustawą!).

Więcej o niebezpiecznych zakrętach:

 prawko-kwartnik.com/zakret-bezpieczny-niebezpieczny.php