Ronda
Infrastruktura » Ronda
Skrzyżowania o ruchu okrężnym oznakowane znakiem C-12 i A-7 --- są nazywane potocznie rondami.
Pod tą nazwą - rondo - mieszczą się też przeróżne tego typu i inne rozwiązania komunikacyjne - stąd wiele tragicznych nieporozumień w budowie, interpretacjach i zachowaniu kierujących.
Największym zagrożeniem jest brak porozumienia na szczytach władz! W ten sposób powstają różne rozwiązania, różne znakowania z przeróżnymi wzorami zachowania na nich!
Pilną sprawa jest ograniczenie ilości tego typu rozwiązań z powodu tworzenia gigantycznych korków na drogach krajowych.
Stosowanie skrzyżowań o ruchu okrężnym na drogach krajowych powoduje zmniejszenie dotychczasowej prędkości poruszania się np. z 90 km/h do 20 km/h jak również opóźnienie tego ruchu każdym pojazdem wjeżdżającym z drogi bocznej. Warto zauważyć, że w Niemczech stosuje się tylko ronda jednopasowe i na drogach lokalnych z prędkościami poniżej 50 km/h.
prawko-kwartnik.com/kalku/koszt-blokady-ruchu-drogowego.html
Pilną sprawą jest przy skanalizowanym ruchu wielopasowym wyraźny zakaz objeżdżania ronda pasem zewnętrznym.
Znak C-12 nie powinien być stosowany do rond wielopasowych skanalizowanych (chyba, że inna odmiana?).
Pilną sprawą jest likwidacja możliwości wyprzedzania na tego typu skrzyżowaniach (przepis był pisany w czasach bardzo dużych skrzyżowań o ruchu okrężnym - wtedy na odcinkach między wlotem a kolejnym wylotem można było to czynić).
O bezpieczeństwie w ruchu okrężnym decyduje wzajemna widoczność.
O istocie bezpieczeństwa i możliwej przepustowości : https://wirtualnanaukajazdy.pl/ronda/
Jeśli się tego nie zna i nie robi - to świadczy o celowym blokowaniu ruchu drogowego! o tworzeniu zagrożenia w ruchu drogowym!
...