Nowości
Wizyt:
Dzisiaj: 23
Wszystkich: 21516

Przejscie

Infrastruktura » Przejscie

W Polsce brak jest systemu bezpiecznej organizacji ruchu pieszego:

1. Znakowanie - tak samo są znakowane przejścia (D-6 i P-10) na jezdni jednokierunkowej, dwukierunkowej, przez jeden pas ruchu, przez wiele pasów ruchu, przez torowiska pojazdów szynowych, z sygnalizacją i bez sygnalizacji, na drogach z prędkościami do 30 km/h i 100 km/h.

Źle pieszym służą: poszerzanie zamiast zawężania szerokości przejść, malowanie linii warunkowego zatrzymania w odległości mniejszej niż 5 m przed przejściem, wyprowadzanie "belki przejścia" (dla niewidomych?!) na chodnik, braki lub niewłaściwe oświetlenie, brak sygnalizacji sterowanej przez pieszego, brak przejść w "drugim poziomie", brak komunikacji typu metro ...

Za znak P-10 uznaje się budowle z szaro-brunatnej kostki i inne wynaturzenia.

2. Przepis ogólny jest jednakowy dla tych wszystkich sytuacji. Dodatkowo widnieje zapis o posiadaniu pierwszeństwa dla pieszego na przejściu (od 1.06.2021 dodano pieszego wchodzącego na przejście) - to śmierć dla ludzi nie znających praw fizyki, praw natury i innych przepisów ruchu drogowego (obowiązku zachowania ostrożności, szczególnej ostrożności, ograniczonego zaufania, obowiązku podejmowania działań ratunkowych, zakazu wchodzenie pod jadący pojazd (art.14) nawet na przejściu dla pieszych, zakazu wchodzenia zza stojącego pojazdu, przeszkody)!

3. Sygnalizacja:

- stosuje się sygnalizatory przed przejściami takie same jak przed skrzyżowaniami (poważne nieporozumienia),

- stosuje się sygnalizacje o przejściu dla pieszych zamiast sygnalizacji sterowanej guzikiem na przejściu czy też sygnalizowanie obecności pieszego,

- toleruje się istnienie przejść dla pieszych bez sygnalizacji na przejściach przez wiele pasów ruchu, przez torowiska tramwajowe,

- toleruje się istnienie przejść dla pieszych bez sygnalizacji na drogach z prędkościami 50 km/h i wyższej ...

4. Skandaliczne próby zmian w przepisach lansowane przez polityków, urzędników, media prowadzą do wzrostu śmiertelności na przejściach!

Najpierw musi zmienić się infrastruktura, aby cokolwiek można było kombinować o zasadach ruchu.

 UWAGA: Od 1.06.2021 dokonano zmian w przepisach ogólnych bez zmian w infrastrukturze przejść dla pieszych.

Więcej:

prawko-kwartnik.com/przejscie.php

https://www.prawko-kwartnik.com/pieszy-przejscie-przejazd-2021.php