Nowości
Wizyt:
Dzisiaj: 24
Wszystkich: 21517

Blokowanie ruchu

System BRD » Blokowanie ruchu

Filozofia bezpieczeństwa ruchu drogowego oparta na szykanowaniu i blokowaniu możliwości ruchu nie ma przyszłości.

Takie działania docelowo sparaliżują system komunikacyjny, system gospodarczy i całe państwo.

Najwyższy czas na rozpoczęcie zmian w tym temacie.

Ruch drogowy winien być czytelnie organizowany a NIE dezorganizowany chaosem, błędnymi rozwiązaniami, przepisami itp.

Aktualnie czas przejazdu z p.A do p.B jest nieprzewidywalny a to prowadzi do wzrostu agresji i karkołomnych zachowań kierujących.

Tu niektóre moje propozycje i kierunki działań, które będa poprawiać bezpieczeństwo i zwiększać przepustowość zwłaszcza na drogach krajowych i śródmiejskich drogach szybkiego ruchu:

 

1. Skrzyżowania dróg krajowych i śródmiejskich drogach szybkiego ruchu powinny być zawsze węzłami drogowymi (drugi poziom) wraz z pasami włączania i wyłączania się z ruchu.

2. Skrzyżowania dróg krajowych nie mogą być o ruchu okrężnym - to nie ta potrzebna prędkość i przepustowość (jeden pojazd i prędkość 10 km/h !).

3. Skrzyżowania dróg krajowych nie mogą być przecięciem dróg w kształcie krzyża     .

4. Dopuszczone mogą być skrzyżowania o ruchu kierowanym sygnalizacją świetlną sterowaną pętlami indukcyjnymi ( i, lub) kamerami detekcyjnymi. Dopasowanie sygnalizacji do natężenia ruchu to aktualnie najlepsze rozwiązanie w jednym poziomie.

5. Drogi krajowe z natury rzeczy winny mieć pierwszeństwo przed innymi drogami i to pierwszeństwo powinno być potwierdzane geometrią skrzyżowania - skrzyżowania "łamane" winny być zabronione.

6. Każde skrzyżowanie z drogą podporządkowaną winno posiadać pas do wykonania lewoskrętu (nie blokowanie ruchu jadącym w innych kierunkach) oraz możliwość jazdy w prawo przy prawej krawędzi jezdni o minimalnym promieniu 8 m (nieblokowanie ruchu jadącym w innym kierunku).

7. Przy drogach krajowych ruch rowerowy winien być dozwolony po chodnikach i poboczach w każdej sytuacji.

8. Przejścia dla pieszych na drogach krajowych winny być wykonywane tylko w drugim poziomie, a przy braku możliwości z zastosowaniem sygnalizacji sterowanej przyciskiem przez pieszego.

9. Drogi krajowe winny być uzupełniane o twarde pobocza, które oprócz miejsca ratunkowego, postojowego umożliwią lokalny ruch pieszych, rowerzystów, pojazdów wolnobieżnych... To nie może być, ostatnio stosowana, "imitacja pobocza"!

10. Drogi winne posiadać dodatkowe środkowe pasyumożliwiające bezpieczne wyprzedzanie - szykany, pasy ruchu powolnego należy likwidować.

11. Drogi winno się wyposażać w trzecie (piąte) pasy ruchu o zmiennym kierunku jazdy (znaki są: - dwukrotnie zwiększające przepustowość w określonym czasie wg potrzeby.

12. Zakręty na drogach krajowych winny być wykonywane z niezbędnym poszerzeniem, zgodnie ze sztuką inżynierską (klotoida, przechyłka) oraz z miejscami i ochroną ratunkową dla człowieka w sytuacjach kryzysowych (wiadomo, że na przekraczanie prędkości).

13. Znak ostrzegawczy powinien być odzwierciedleniem rzeczywistych krzywizn - zamiast dotychczasowych znakowań .

14. System informacji o czasie blokowania drogi zatorem drogowym, kolizją lub wypadkiem  wymaga pilnych uregulowań.

15. Obszary zabudowane winny być znakowane zgodnie z ustawą.

16. Drogi publiczne nie mogą być beztrosko zamieniane w place budowy !

17. Przystanki na jezdni, przystanki z peronem zamiast zatok przystankowych nie mają prawa bytu (blokują całkowicie ruch drogowy).

18. Na drogach krajowych nie może być przerywania linii podwójnej ciągłej celem zjazdu w lewo do przydrożnej posiadłości z blokowaniem całego ruchu !!

czyli lewoskręty tylko na skrzyżowaniach poprzez pasy umożliwiające taki manewr.

19.   ...

 

Tego typu rozwiązania już dawno sprawdziły się i stosuje się je w krajach cywilizowanych.